Nee, niet iedere onderneming valt onde een CAO maar de meesten hebben natuurlijk wel bedrijfsregelingen waar zij zich aan houden. Als er dingen geregeld zijn, gelden die regels/beleid en als er niets is geregeld op een bepaald gebied binnen de arbeidsvoorwaarden of arbo etc. dan geldt de wet.
Er is dus altijd iets om op terug te vallen, ook al vraagt het soms wat uitzoekwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, je kan ook alleen een arbeidscontract hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zeker niet! Er zijn bedrijfstakken waar geen collectieve arbeidsovereenkomsten zijn afgesloten. In die gevallen kan je pas écht onderhandelen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elke werknemer valt onder een cao er zijn ook medewerkers die niet onder een cao vallen. Zoals bijvoorbeeld de interimmers die bij een bedrijf indienst zijn
13 jaar geleden
Neen.Dat betekent dat er geen vakbond is die voor alle werknemers in die bedrijfstak of onderneming onderhandelt maar dat je dat zelf moet doen. De vakbonden hebben dan bij voorbeeld daar te weinig leden. Bij voorbeeld in bedrijven van commerciele dienstverlening.
Wel kan het zijn dat het bedrijf een regeling heeft waarbij de OR wat kan zeggen maar de werkgever heeft de eindbeslissing.