Hoelang mag je aaneengesloten werken volgen de CAO V&VT en hoeveel rustdagen moeten daar tussen zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij de vaststelling van de werktijden dient een onafgebroken rusttijd in acht te worden genomen
van ten minste 36 uur per elke aaneengesloten periode van 7 x 24 uur, of een onafgebroken rusttijd
van ten minste 60 uur aaneengesloten in elke aaneengesloten periode van 9 x 24 uur.

Bij de tweede
variant geldt de mogelijkheid van bekorting tot 32 uur in elke periode van 5 achtereenvolgende
weken. Voor kraamverzorgenden kan als afwijkende rusttijd wordt gehanteerd: in een
aaneengesloten tijdruimte van 11 maal 24 uur een onafgebroken rusttijd van ten minste 72 uur.
Aan kraamverzorgenden mag tijdens de voorgeschreven periodes van onafgebroken rust geen
wachtdienst worden opgedragen.

http://www.omring.nl/fileadmin/DMZ/omring/Werken_bij_Omring/Arbeidsduur_en_werktijden_CAO_VVT.pdf