Waarom staat er met koeienletters "WAARDETRANSPORT" op een waardetransportbusje?

Is dit niet vragen om een overval?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wilde je soms beweren dat die usjes verder niet herkenaar zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is inderdaad zo sjors, komt in principe op hetzelfde neer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@BvB: Leuke naam heb je nu. Je valt tenminste op!

Het beste antwoord

Vanwege alle veiligheidseisen aan zo'n busje ziet die er toch al anders uit dan ander verkeer. Echt onopvallend kun je zo'n ding toch niet maken. Dan kun je er ook net zo goed waardetransport op zetten, zodat mensen minder snel beginnen te vloeken als zo'n ding ergens midden op een stoep geparkeerd staat, minder geneigd zijn om uitgebreid de weg te vragen aan de chauffeur, en meer geneigd zijn een oogje in het zeil te houden in geval van overvallers e.d.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Die busjes zijn onmogelijk te overvallen. Toch blijven ze het om een vreemde rede proberen. Wanneer je het geld te pakken krijgt heb je een koffer die niet te openen is zonder het geld onbruikbaar te maken (verfbom / verbranding).

Toegevoegd op 08-05-2009 10:44:21
Dit is idd geen antwoord op de vraag. Antwoord lijkt mij dat deze busjes toch al herkenbaar zijn aan de vorm.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ojahjoh? en wat is nu het antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zijn wel degelijk te overvallen hoor...
Een paar jaar geleden werd er gemiddeld één per 14 dagen in Belgié of in de grenstreek met Nederland overvallen. Ze werden klem gereden, en er werd een bazooka op de voorruit gericht: 'Dan wil je je auto-deurtje wel opendoen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ze zijn te overvallen. Maar de vraag is of je nog iets kunt met de gestolen goederen. Die zijn onbruikbaar nadat ze gestolen zijn beweren ze bij BRINKS
Ha, die BvB;

"Waardeloos transport" schijnt inderdaad overvallers op het verkeerde been te zetten, maar ook klanten weg te jagen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is gewoon een tactiek om overvallers te lokken en vervolgens in de kraag te grijpen en op te sluiten met water en brood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het overvallen van zo'n wagen gaat niet in een opwelling. Bij een overval gericht op deze wagens zou het slim zijn om alle (bekende) kenmerken en het uiterlijk te herkennen zonder "waarde transport" uithangbord. Door de bepantsering en kogelwerend glas zijn ze voor de "boosdoener" makkelijk te onderscheiden.

Door de bepantsering zal de wagen ook wel erg geluidwerend zijn en vermoedelijk willen ze met de vermelding: Waardetransport, aangeven aan andere diensten (brandweer, politie) dat ze het een en ander niet horen. Tevens weet de politie dat de berijders van deze wagens zich anders gedragen als een gemiddelde ander, en dat ze geen ramen of deuren openen als meneer agent een bekeuring wil uitdelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm, die laatste opmerking -- ik denk dat ik maar eens naar een autospuitbedrijf ga...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarna is het verstandig om verschillende routes te gaan rijden naar je bestemmingen want er zal ook wel een minder slimme "boosdoener" zijn die denkt: Hé, een waardetransport zonder pantser!?
Het is inderdaad om de overige weggebruikers & hulp diensten om er op te wijzen hoe of wat...

feitje (van kennis die op die wagens gereden heeft):
echt dure, kleine dingen worden niet in zo'n auto vervoerd... Ken je de film Italian Job? Als er iets vervoerd wordt wat heel diefstal gevoelig is dan rijden er meerdere auto's en soms is het "object" niet eens in de auto's maar in een "burgerwagen"....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Los van het gegeven dat er 'waardetransport' op de zijkanten van de wagen staat, hebben ze op het dak ook nog met gigantische cijfers hun 'unieke' nummer staan.
Dit bevestigd inderdaad wat hierboven door diverse mensen al aangegeven wordt: 'Opvallen voor hulpdiensten en opmerkzame medeburgers ( voor als er zich een vreemde situatie voordoet)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Duidelijkheid, niet meer en niet minder. Oh ja en een paar wettelijke eisen die de overheid heeft opgelegd voor particuliere beveiligings bedrijven en waardetransporteurs. Zo kun je je voorstellen dat een gepantserd waardetransport wellicht een andere benadering behoefd bij een politieinterventie. (een keertje schieten ofzo haalt weinig uit ;-) ) Bijvoorbeeld bij een kaping van een waardetransport. De nummers op het dak zijn onder andere bedoeld om de wagen te kunnen volgen ... bijvoorbeeld vanuit de lucht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om aan te geven dat het busje iets aangepaste rechten heeft en verdere bovengenoemde redenen.

Overigens is je aanvullende vraag weer een van moraal en vind ik een betreurenswaardige: Als een vrouw zich in een kort rokje hijst, is die dan ook uitlokking? Als je een gouden horloge draagt, is dat vragen om diefstal? Als ik m'n sleutels in de deur van m'n huis laat hangen, is dat dan 'vragen' om inbraak?

Volgens mij worden in de bovenstaande vragen, incluus die van jou, het onderwerp omgedraaid. Mensen vragen niet of een ander zich 'a-sociaal' of crimineel wil gedragen. Tenzij ik ergens bij zet wat de intentie van iets is: 'Steel dit...', 'verniel dit...', mag een ander er vanuit gaan dat voorgenoemde NIET de bedoeling is. Net zo u wilt dat u niet gebeurt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
om reclame te maken natuurlijk

groeten en hopelijk GELUK! met het andwoord
groeten calvin 11 jaar