Waarom zit er altijd meer sneeuw op de rechter spiegel, dan op de linker spiegelsteun?

Ik ben vrachtwagenchauffeur. Mij is opgevallen , dat er tijdens rijden in sneeuwbuien altijd meer sneeuw op de rechter spiegelsteun zit dan op de linker spiegelsteun. Het maakt daarbij niet uit van welke kant de sneeuw komt. De grootte van de vlokken maakt ook niet uit.

1.8K
Bordensteker
een jaar geleden
De spiegels en spiegelsteunen aan de rechterkant staan bij een normale afstelling voor een links zittende chauffeur wat dichter bij de zijkant van de cabine dan die aan de linkerkant. Daardoor vangt die rechter spiegelsteun iets minder rijwind, want de door de voorruit opzij geduwde rijwind vormt een zog naast (beide) zijruiten. En rechts zit die spiegelsteun wat meer in dat zog dan aan de linkerkant. Maar het kan ook te maken hebben met een verschil in aantal en grootte van de (dodehoek)spiegels rechts vergeleken bij links. En mogelijk ook nog met het feit dat je aan één zijde eventjes een heel andere luchtstroming hebt tijdens het voorbijrijden van minder snelle trucks, of juist het zelf voorbijgereden worden door snellere vrachtwagens.
Vortexxx
een jaar geleden
Ik had vandaag ook meer sneeuw rechts dan links omdat vanaf rechts de wind kwam? Dus is wind misschien de oorzaak?

Geef als eerste antwoord