Waar dienen de leidingen / stalen buizen die naar de as van de wielen van een traktor lopen voor?

Ik zag een traktor rijden met een soort leidingen of stalen buizen die naar de assen van de wielen liepen. Waar dienen deze buizen voor? Ik had het nog nooit eerder gezien en ik kan er ook geen plaatjes van vinden op internet. Ik denk dat de leidingen / buizen een 5 cm in doorsnee waren (gokje).
Ik had het niet goed omschreven. Zie de schematische tekening (buizen in het rood). De buizen liepen echt naar het midden van de wielen, zowel de voorwielen als de achterwielen. Ik weet niet meer exact hoe ze verder gingen, maar die van de voorwielen (ondanks dat je daar mee moet sturen) liepen ook naar de motorkap.

Picture for question
3.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een luchtaflaat bedoeld. Hiermee kunnen de banden harder/zachter gepompt worden.
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad op dat het een bandendruksysteem is. De achterliggende gedachte hiervan lijkt me duidelijk. Hartelijk dank!