wat staat er in de 3S-code van PostNL?

En dan bedoel ik: Wat kan PostNL aan de gebruikte letters en cijfers zien? (welk postkantoor heeft dit aangenomen, antwoordnummerstuk/standaard etc).

Ik weet bijv. dat het traceernummer van UPS meerder informatie bevat (klantnummer of een F in geval van betaling met Creditcard, letter E bij betaling aan de deur (COD) etc...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Naar mijn weten heeft de 3s code geen logisch gebruik. Voor bedrijven zitten ze vaak in een boek en Post.nl houdt niet bij waar welke nummers heengaan.
Alle aangetekende post bv in Nederland gaat overnight naar Arnhem en dan de volgende dag naar de geadresseerde. Het is in feite een soort barcode om virtueel via de site poststukken te traceren door meerdere personen.