Wat is het salaris van een internationaal chauffeur?

Ik hoor altijd dat dit een enorm interessant beroep is om (tijdelijk) te doen. Hoeveel levert het dan op?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
23.1K

Het beste antwoord

Max 13.60 per uur (100%)
Daarnaast krijg je een vergoeding per uur-of dag dat je van huis bent.
mar even tijdelijk internationaal chauffeur worden lijkt me erg lastig.
JE zal eerst toch nationaal veel ervaring moeten opdoen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het over vrachtwagens heb , zou ik net het omgekeerde beweren. hevige oneerlijke concurrentie uit de oostlanden zonder controle. En het salaris kan dan hoog lijken (4 à 5 K ) maar in functie van het aantal uren en het buitenshuis zijn is dat eigenlijk een klein loon. Plus veel stress en files en op tijd leveren (jit) en snelheidsbeperkingen enz
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jij zegt het is 4 tot 5k maar waarom staat er meestal dat ze rond 3-3.5k verdienen op het internet
Een vrachtwagenchauffeur krijgt een basissalaris dat conform de CAO is. Het zijn de toeslagen van overnachtingen e.d. die het inkomen van één chauffeur opschroeven. En dit kan inderdaad behoorlijk oplopen tot een 4.000 á 5.000 euro (netto) per maand...

Maar met de huidige crisis wordt er zelfs op de toeslagen behoorlijk bezuinigd. Dus als je niet voor één van de foodbedrijven rijd kunnen de toeslagen wel eens erg tegenvallen. Voor chauffeurs in de non-food sector is het momenteel erg wisselvallig "als ze vandaag rijden, of dat zij morgen weer een vracht hebben." aldus een (op naam) gecencureerd interview recentelijk in Dagblad de Limburger.