Ik woon sinds kort in duitsland en moet een poststuk opsturen naar Amerika. Weet iemand wat de posttarieven zijn en of je postzegels los kan kopen ?

Het gaat om een grote envelop: L: min. 14cm B: min. 9cm en weegt 350 gram ongeveer. Het zijn allemaal papieren stukken wat in een grote envelop dus gaat. Er is bij mij in de buurt geen postkantoor maar ik zie wel allemaal gele brievenbussen staan, net zoals de PostNL brievenbus wat je in elke buurt ziet staan. Mijn belangrijkste vraag, mocht ik postzegels hebben, kan het dan gewoon in de brievenbus? Of moet het speciaal naar een postkantoor worden gebracht? Ik ken de regels qua post niet in Duitsland? En verkopen ze de postzegels ook gewoon in boekenwinkels? En nog een belangrijke vraag, de priority zegels moet ik die ook los kopen???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5K
Antoni
7 jaar geleden
Kijk eens op https://www.deutschepost.de/de.html.

Antwoorden (1)

Je kunt er gewoon mee naar het dichtsbijzijnde filiaal van de Duitse post.
Soms zitten die filialen inderdaad in een boekwinkel , maar meestal zijn het op zichzelf staande filialen, vaak ook in combinatie met de postbank.

Je kunt er rechtstreeks mee naar het postkantoor, maar je kunt ook online via de site van DHL postegels / etiketten kopen , betalen en uitprinten. Zeker voor päckchen en Pakete kan dat handig zijn, maar ook voor een brief.

Je kunt zelf op de site uitrekenen wat het grapje je gaat kosten.
De kosten voor een grote brievenbusenvelop (Versandtasche) van dat formaat en gewicht naar Amerika kost je 3,70.

(Zie de link ; klik in het kader "Porto berechtnen" rechts, kies voor Versandtasche / > 1 cm / Bis 500 Gram) .

Je kunt ook op elk kantoor losse postzegels kopen en verzendetiketten kopen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wij kopen altijd alle Versandetiketten online (dat is bij pakjes vaak iets goedkoper), en geven de pakjes alleen maar af op het postkantoor. Wat door de brievenbus kan, mag in de brievenbus, maar dat heb ik eerlijk gezegd nooit gedaan. Voor een Priority-zending, die extra kosten met zich meebrengt, kun je beter de eerste keer wel even langs het postkantoor.

Voor extra opties / berekeningen zie ook http://www.portokalkulator.de/portokalkulator/std
Daar zie je bijvoorbeeld dat Priority (Eil International)zo'n 6 euro extra kost.