Wat kan ik doen als een pakketje via de post niet aankomt?

Een vriendin stuurde mij een pakketje vanuit Duitsland naar mij in Nederland. Het is nog steeds niet aangekomen. Is er iets wat ik kan doen? Ze heeft hem niet geregisteerd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Contact opnemen met het postbedrijf die het zou moeten verzenden.
Als je dat al gedaan hebt en ze zeggen dat ze van niks weten dan weet ik ook niet wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Contact opnemen met de verzender (je vriendin) dus. Die moet dan weer contact opnemen met het postbedrijf en navraag doen / klacht indienen. Jij als ontvanger kan dat niet omdat jij geen klant bent van het postbedrijf. Jouw vriendin is de klant, zij is immers degene die een contract is aangegaan met het postbedrijf (lees, de opdracht tot versturen heeft gegeven en heeft betaald).

Overigens kun je als ontvanger ook bellen met PostNL om navraag te doen of zij weten waar je pakje is. Maar als ze dat niet kunnen vertellen heb je als ontvanger verder geen rechten meer.