Met ZOAB, of 2 laags ZOAB zal dat bijna nihil zijn...

Met gewoon asfalt heb ik laatst gehoord in een programma dat bij 1 cm water dit 100 liter per kilometer is bij een snelheid van 80 km/u. Maar nadeel is van 1 cm water dat er dan echt sprake is van 'aquaplanning', waarbij je die snelheid absoluut niet kan rijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oppervlakte die een band van 31,5 cm breed over een km raakt is 3.150.000 cm2.
Honderd liter water uitgesmeerd over die oppervlakte bereikt een dikte van ongeveer o,3 mm.
Ik denk dat die honderd liter water dan ook bereikt worden als er 1 mm water op de weg staat i.p.v. 1 cm.
Ik ben geen rekenwonder maar ik denk dat het wel klopt.