Zo heeft de chauffeur beter zicht op het trottoir, waar het allemaal gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het vuilnis ook aan de rechterkant staat zodat hij goed kan kijken wat er allemaal gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grijper zit aan de rechterkant. Als de chauffeur deze wil bedienen moet hij wel goed zicht hebben op alles wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wagens met een grijper Hebben het stuur gewoon rechts. Die mannen werken met camera's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja? Nou dot is wel slim bedacht.
In Nederland rijden wij aan de rechter kant van de weg, dus als iedereen zijn container/groenbak etc. aan de kant van de weg zet, staan ze aan de rechterkant van de vuilniswagen.
Als de bestuurder zijn stuur dan links zou zitten heeft hij geen goed overzicht over zijn grijparm, mensen die op het trottoir lopen of andere obstakels, om een goed zicht te hebben hebben ze het stuur rechts geplaatst. dan heeft de bestuurder ook geen last van een dode hoek aan de rechterkant. Dus heeft hij een uitstekend zicht op alles wat er rechts gebeurd.