Bij producten die worden aangeboden met gratis verzending gaat het meestal om verzending via China Post, het pakket is dan al snel twee tot drie weken onderweg. Als iemand de bestelling sneller wil hebben, is er vaak bij het product een pijltje waarop men kan klikken en kan kiezen voor een andere verzending, meestal via UPS of FedEx. Dan kunnen er een flink aantal dollars verzendkosten bij komen.

Net als op Ebay en marktplaats zijn er op AliExpress ook enkele verkopers die als doel hebben kopers op lichten.
AliExpress maakt net als Ebay en marktplaats gebruik van een feedbacksysteem, zo ziet men in een oogopslag of een verkoper al veel tevreden kopers heeft en dus betrouwbaar is. De kans dat men opgelicht wordt is dan vrijwel nihil.

Toegevoegd na 5 minuten:
AliExpress verkoopt zelf geen producten ze bieden alleen de mogelijkheid aan verkopers dit te doen.
AliExpress is bedoeld voor het verkopen van bulk producten aan bedrijven, dus grote hoeveelheden van een bepaald product aan bedrijven. De minimale afnamen van een product was ook meestal twintig tot vijftig stuks. Dit kan nog steeds maar veel verkopers verkopen hun producten tegenwoordig ook al per stuk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb al heel veel via aliexpress gekocht.
Alles is nog aangekomen,soms binnen een week,maar ook wel eens meer dan 2 maanden.
en dit alles via gratis verzending.

En ook nog nooit douanekosten hoeven te betalen(is misschien puur geluk)

over het algemeen duurt het een week of 3 gemiddeld denk ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de ruim 50 keer wat besteld via die (gratis) chinapost verzending.. en het verschilt maar 90 procent heb ik tussen de 2 en drie weken binnen gehad. Soms bestel ik expres iets uit Engeland, dan heb je het zo binnen. DHL en dergelijke wordt al gauw 20-30 euro. Daarnaast wordt een probleem met een product(defect of een roestig kabeltje meegeleverd) altijd een oplossing gezicht en zit je via de mail gewoon (snel)te communiceren. Sellers zijn namelijk gebaat bij positieve feedback.