Waarom zijn de wielen van een vrachtwagen zo?? (zie uitleg)

de voorkant is altijd zo: http://www.defensie.nl/_system/handlers/ImageResizerHandler.ashx?image=/media/weg_tcm46-123252.jpg&size=sidebarpicture (velgen naar buiten)

en de achterkant is altijd zo: http://us.123rf.com/400wm/400/400/max/max0811/max081100008/3822025.jpg (velgen naar binnen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het maakt in principe niet uit hoe de wielen staan, velg binnen of buiten. alleen bij de dubbele wielen laten ze de uitstekende velgen tegen elkaar aankomen zodT De banden elkaar niet raken, en het tweede wiel op dezelfde bout past.

Voor vanwege uitslag sturende wielen. En de remschijven zitten dan in het wiel zodat ze zo min mogelijk ruimte innemen. Achter is dubbel lucht. het binnenste wiel zit zoals het voorwiel en daar tegenaan zit andersom het buitenste wiel.

De zwaarste druk is achter.

Achter heeft hij meer wielen om de last, dus het gewicht beter te verdelen. Als je kijkt naar het trekkend gedeelte die heeft normaal ook een dubbele of driedubbele as.

Dat komt omdat het meeste gewicht op de achteras(sen) rust. Bij de meeste opleggers sturen de achterwielen ook mee en bij de nieuwste kun je, als de truck onbeladen is 1 of 2 paren achterwielen omhoogtrekken om banden te besparen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100