zijn er nog bedrijven die mensen gratis opleiden naar vrachtwagenchauffeur ?

voorheen kwam je nog wel eens transportbedrijven tegen op internet die geïnteresseerden opleiden voor de functie van chauffeur

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna niet meer, waarom zouden ze? Polen hebben immers ook vaak de benodigde opleiding en zijn veel goedkoper....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"bijna niet meer " suggereert dat er dus nog wel bedrijven zijn maar niet veel maar 1 bedrijf is ook voldoende
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat die niet te vinden zijn, er zijn veel vrachtwagenchauffeurs zonder werk op het moment, die dat rijbewijs al in bezit hebben. Dat scheelt het bedrijf een boel geld als ze naar die chauffeurs op zoek gaan. Zeker nu het bij veel bedrijven financieel niet goed meer gaat, zijn dat de dingen waarop bezuinigd wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien via een re-integratiebureau,maar dan moet je wel een uitkering van het uwv hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je betaald het zelf.
http://automotive.rocmn.nl/opleiding/chauffeur-goederenvervoer-bbl-mbo#tab-field-field_education_costs

Antwoorden (1)

Er is naar mijn weten maar 1 bedrijf over dat mensen gratis opleidt voor een C rijbewijs, en dat is Defensie. Het militair-rijbewijs kan vervolgens omgezet worden naar een burgerrijbewijs.

De transportsector zit op dit moment in een crisis en de markt is aardig gevuld met buitenlandse chauffeurs. Door de prijsconcurrentie raken ook Nederlandse chauffeurs werkloos. Om die reden is het aanbod groter dan de vraag en dat maakt dat bedrijven niet happig zijn om een paar duizend euro in een chauffeur te investeren terwijl er andere krachten zijn die alles al op zak hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, maar als je eenmaal je rijbewijs en chauffeursdiploma hebt en je hebt vast werk bij een bedrijf, dan is de kans wel groot dat jou werkgever bij wil dragen (of alles) in de kosten voor je code95.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verdiende plus, hier had ik niet aan gedacht, klopt als een bus.