Kinderpostzegel 44+22 cent, is deze te gebruiken als 66 cent zegel?

Mijn 83 jarige buufje plakt er 2 van 66 cent (44+22) op brief waar 60cnt op moet, want zegt zij: de 22 cent is voor goed doel, dus is postzegel maar 44 cent waard.
Naar mijn idee blijft de zegel 66 cent en kan dus als enkele zegel op brief!
Wie heeft er gelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

De buurvrouw heeft gelijk. Wat er achter de plus staat is niet de verzendwaarde van de zegel, maar inderdaad het bedrag dat voor het goede doel gegeven wordt.

Toegevoegd na 4 minuten:
De porto is dus 44 cent. Maar een postzegel van 1 kost tegenwoordig 60 cent, dus moet er voor minstens 16 cent bij geplakt worden.
Amadea
10 jaar geleden
Jouw buuf heeft gelijk, de zegel is 44 cent waard, als er 60 cent gefrankeerd moet worden, moet je dus bijplakken. Kinderpostzegels waar geen waarde maar een 1 opstaat zijn bedoeld voor post tot 20 gram.