komt mijn pakket aan ? huisnummer is verkeerd maar postcode is wel juist?

Toegevoegd na 1 uur:
pakket afkomstig van de ikea

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het pakket komt van de ikea

Antwoorden (6)

Grote kans het het pakket wordt bezorgd op het aangegeven adres (incl huisnummer). De postcode geldt vaak voor de hele straat dus daar ziet de postbezorger niets vreemds aan.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
min is onterecht. Tenzij de pakketbezorger bekend genoeg is in die straat om te weten wie op welk nummer woont, zal het op het verkeerde nummer bezorgd worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de mingever het antwoord niet begreep, het staat er ook een beetje onhandig....
als de naam verder wel klopt, zal het vast wel aankomen, misschien met vertraging. Vertel degene die je dat pakket opgestuurd heeft, dat het nummer niet klopt. Misschien gaat de bezorger naar het verkeerde nummer, en dan weet die persoon dat dit kan gebeuren
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit snap ik niet.
Moet diegene waar het pakket bezorgd wordt (verkeerde nummer)
dan weten waar het naar toe moet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Momo: de vraagsteller kent het nummer, hij kan toch even bij die mensen aanbellen en het uitleggen?
anneliez
10 jaar geleden
als ik hoor dat iemand mij een pakketje gestuurd heeft, en bv nummer 83 ipv 38 heeft gebruikt. kan ik al bij nr 83 langsgaan en vragen of ze me bellen als dat pakket toch daar wordt afgeleverd, zodat ik het op kan halen, en zij er verder geen last mee hebben
meestal heeft een heel blok of zelfs een hele wijk dezelfde postcode. het juiste huisnummer is dus wel cruciaal, om er voor te zorgen dat je pakket op het juiste adres wordt bezorgd.

je hebt natuurlijk wel kans dat het pakket als onbezorgbaar retour afzender gaat of dat de bewoner waar het pakket wordt bezorgd wat speurwerk gaat verrichten, om jou te vinden. je naam staat wel op het pakket neem ik aan.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hele wijk heeft nooit precies dezelfde postcode. Het is maximaal 1 straat. Een andere straatnaam heeft ALTIJD een andere postcode.
In principe komt het pakket dan niet juist aan want bezorging vindt plaats op adres. De postcode hoort niet bij een specifiek huis maar bij een groep huizen of een straat.

De bezorger zal dus het pakket afleveren bij een van de huizen in je buurt tenzij de ontvanger toevallig weet waar jij woont, die kans is nogal groot bij een volledige en juiste postcode.
10 jaar geleden
op een van de 25 huizen in je postcode komt het aan ,als je postbode de wijk goed kent en op namen let heb je kans dat het goed aankomt, anders navragen bij het huisnummer op het pakket
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed antwoord. gewoon even overleggen, dan moet het lukken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan echt wel meer zijn dan 25 huizen, er zijn hier straten die helemaal dezelfde postcode hebben, links en rechts en in totaal staan er een kleine 100 huizen daar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ pelle zie het volgende citaat van TNT post
Veel gestelde vragen over de postcode
Hoe is het postcodesysteem opgebouwd?
Het ordeningsprincipe van de Nederlandse postcode is als volgt: de 4 cijfers staan voor een woonplaats
of wijk. De 2 letters duiden een specifiek deel van de straat aan, ongeveer 25 adressen, waar de post
bezorgd moet wor
den. Dit
ordeningsprincipe maakt de Nederlandse postcode heel functioneel in het gebruik.
De getallencombinaties verwijzen derhalve naar een bepaalde woonplaats of een gedeelte daarvan. De letter-
combinaties z
oemen in op de lokale situatie. Dit betekent dat als een woonplaatsnaam verandert, de postcode
in principe ook
aangepast moet worden.
WWWpostnl.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaja, ik ben op de hoogte maar dat is dus niet altijd zo, het zal een gemiddelde zijn maar mijn straat heeft ook maar 15/16 huizen met 1 postcode en ik ken dus een straat met 100 huizen met 1 postcode.
De bezorger zal eerst aanbellen bij het verkeerde huisnummer want hij/zij kijkt NOOIT naar de naam (er kunnen wel 3 of 4 verschillende achternamen achter 1 voordeur zitten). Als daar niemand thuis is krijgt die persoon een briefje in de deur en kan die het ophalen bij een postagentschap in de buurt. Als hij/zij het niet ophaalt gaat het na 3 wk terug naar de afzender.

Als hij/zij wel thuis is ligt het eraan wat er dan met je pakketje gebeurt: of die persoon accepteert het en houdt het lekker zelf, of hij herkent de achternaam en zal de postbezorger het juiste nummer vertellen of hij zal het weigeren (dat ben ik niet, die ken ik niet, dat hoef ik niet).

In het laatste geval gaat het pakket terug naar de afzender want als het pakket niet door de brievenbus past is de kans klein dat de bezorger jouw naam kent. Alleen de bezorger die met POST door de straat gaat is bekend met achternamen. Het kan natuurlijk toevallig zo zijn dat jouw naam onthouden is omdat je vaak wat krijgt en dat het ook nog eens de vaste pakketbezorger is maar die kans wordt wel erg klein.