Ja natuurlijk moet je een caravan apart verzekering,dan is hij ook verzekerd als die in een stalling staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet hoor! Is eigen keuze.
Ja hoor, deze dient ook de technische inspectie te doorgaan. Dus ook een aparte verzekering net zoals bij aanhangers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als de caravan achter de auto hangt? Dan is de caravan toch meeverzekerd op de verzekering van de auto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is deze zwaarder dan 500 kg wat meestal zo zal zijn, dient deze gekeurd en apart verzekerd te worden.
Aanhangers met enkele as en minder dan 500 kg kunnen
mee met de verzekering van de auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 500 kg bedoel ik totale trekvermogen, dus een aanhanger in geladen toestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin een caravan of aanhanger heeft geen verplichte periodieke keuring.
Nee dat is niet verplicht.
Een caravan valt onder de WA verzekering van het trekkend voertuig.
Wil je de caravan op zich verzekeren kun je daar een aparte caravanverzekering voor afsluiten. Die verzekering dekt dan schade aan de caravan en of accessoires.

Ook al is de caravan apart verzekert en je rijdt terwijl hij achter de auto hangt ergens tegenaan wordt de schade aan derde door de autoverzekering gedekt.

De schade aan de caravan valt niet onder een eventuele all-risk dekking van het trekkend voertuig.

het is dus verstandig een caravan tot een jaar of 10 apart te verzekeren. Is die caravan ouder wordt het afwegen of zelfs dat nog de moeite waard is in verband met dagwaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist Poca! +
Je moet het verzekeren 2 delig zien.
Achter je auto valt hij onder je verzekering van je auto.
wa wa+ alrisk.
Als je hem afkoppelt niet meer. Dus is het zeker overweegbaar hem apart te verzekeren. Want hij zit misschien totaal in een jaar maar 24 uur achter je auto. Die andere 364 dagen is hij dus niet verzekert