Welke auto past het best bij Mijn eisen?

Mijn budget is max 2500,-
Het liefst een zuinig auto, niet te dure brandstofkosten en onderhoudskosten.

En inhoud zodanig dat ik 2000 doosjes met inhoud van 4 kilo
15 cm hoog
60 cm lang
40 cm breed

Kan vervoeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Veel eisen voor maar € 2.500.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is 8 ton !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoiets ga je waarschijnlijk niet vinden voor jouw budget. Bij elkaar is dat zo'n 72m3 aan spullen en een gewicht van 8000 kilo, daar heb je een oplegger voor nodig.
ronron1212
10 jaar geleden
Leuk he en dat voor € 2.500 vracht auto dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga je drugs vervoeren ofzo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
?????
2000 dozen a 4 kilo is 8000 kilo dus qua gewicht 100 personen van 80 kg.
2000 dozen van 15 bij 40 bij 60 is 0,15*0,40*0,60 * 2000 = 72 M3 dat betekent een minimale laadruimte van 2,5 m breed, 3m hoog en 9,6m lang. Ik ken geen personen auto en bestelbus die dat aan kan!!!!
Blijft een vrachtwagen.

Antwoorden (3)

Een vrachtwagen. Je gaat never nooit niet een gewicht van 2000x4=8000 kg. in een normale personenwagen laden, dat is ver boven de maximaal toegestane massa. Kijk eens naar het allergrootste model bestelbus dat je kunt krijgen.
Als je alleen een rijbewijs B hebt, mag het gewicht van je bestelbus inclusief lading maximaal 3500 kg. zijn. Als je al die pakjes tegelijk wil vervoeren, heb je iemand nodig met rijbewijs BE.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen 'een huurauto'. Een zuinige auto die dit gewicht en volume aankan voor 2500 is er niet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huren voor 72M3 dat wordt dan een vrachtwagen waarschijnlijk een oplegger.
http://www.bertjonk.nl/overzicht-huurautos/vrachtwagens-rijbewijs-c/
Buiten het feit van jou budget, bestaat er niet zo'n auto (zo lang je het hebt over een personenauto). Kijken naar een flinke bestelbus heeft ook geen zin, omdat je het al hebt over een totaalgewicht van rond de 8 ton. In jou geval moet je dus uitkijken naar een flinke bak (vracht) wagen. Daarnaast heb je een rijbewijs C nodig, een CCVB certificaat, een chauffeurspas en een NIWO certificaat. Dit laatste is zeker niet makkelijk en goedkoop om aan te komen. Ook ben je wel anderhalf jaar (intensief) bezig om dit certificaat binnen te halen. Zonder dit certificaat loop je het riscico op hoge sancties omdat je dan aan oneerlijke concurentie doet.
Bedoelde je wel een bak (vracht) wagen, dan ben ik bang dat je die niet kunt vinden met jou budget.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik nog een goed kijk naar de afmetingen van die doosjes, ben ik bang dat je die 2000 doosjes niet eens in een stevige bakwagen kunt krijgen.