Is het beter als ik kaartjes/brieven naar het buitenland in de brievenbus doe of naar het postkantoor breng

Ik doe al een tijdje aan postcrossing en heb ook penvrienden in het buitenland, maar soms komen de kaartjes niet aan. Wat erg vervelend is. Dus vroeg ik me af of het veiliger is om de kaartjes naar het postkantoor te brengen inplaats van ze in de brievenbus te doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat maakt helemaal niet uit. Brievenbus of postkantoor. Het gaat er om hoe de post loopt tussen het nederlandse verdeelstation en de geadresseerde. Woont die in een land waar de post slecht geregeld is, dan kan er wel post kwijtraken.
Dus doe gewoon wat voor jou het handigste is
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Zou niet uit mogen maken. Alle post komt op 1 hoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
"Alle post komt op 1 hoop." Toch niet helemaal! Als je brieven in de brievenbus doet, scheid je deze al in enerzijds brieven voor je eigen stad en/of omgeving en anderzijds alle bestemmingen daarbuiten.
Brievenbus! Want postkantoor is veel duurder