Hoe wordt het vuilnisophalen in een week met feestdag(en) geregeld?

Soms zijn er in de week feestdagen; 1 of 2 dagen (kerst) waarop geen vuil kan worden opgehaald. Hoe regelen ze dat het toch in 1 of 2 dagen minder kan? Hebben ze meer vrachtwagens, werken ze langer, schuiven ze werkzaamheden naar andere weken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt als het goed is op de site van de ROVA (of welke dienst het ook is in de buurt) een afvalkalender downloaden voor het hele jaar.
Daar staat dit ook op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou er staat niet op HOE ze het doen ritsuka, dus of ze opeens meer vrachtwagens kunnen inzetten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Wel op welke dagen ze het dan wel ophalen.
En ik plaats ook een reactie he, geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik en het kan ook het antwoord zijn op de gestelde hoofdvraag maar dat bedoelt de vraagsteller niet. Dat wilde ik even zeggen.

Het beste antwoord

Wegens Koninginnedag werd hier het vuil op zaterdag opgehaald. En met kerst gebeurt dat ook wel.
Er worden dus mensen opgetrommeld om extra dienst te draaien, en misschien kan in sommige gevallen een (deel van een) wijk bij een andere wijk gevoegd worden, dan wordt het wat langer doorwerken voor het personeel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze halen het vuil een dag eerder of later op (of 2 of 3)

In die paar extra dagen komt er niet zoveel vuil bij dat er extra dienst gevraagd hoeven te worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet logisch want als je het vuil van die dagen eerder of later ophaalt zul je toch extra vrachtwagens moeten inzetten omdat op die dag normaal ook in andere wijken vuil opgehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat de vraagsteller er juist om hoe ze dat dan doen op die gewijzigde dag, omdat er dan ook in andere wijken nog volgens het "gewone" rooster word opgehaald.
Dus; Als de maandag uitvalt door een feestdag en deze dag schuift door naar bv de dinsdag, hoe vangen ze dan die extra werkdruk op want de standaard dinsdag moet ook gewoon worden opgehaald
Elke gemeente kan zelf bekijken hoe zij dit doen, maar het afval moet wel opgehaald worden.
Vaak wordt gebruik gemaakt van vervangende ophaaldagen, meestal wordt het afval 1 of 2 dagen later opgehaald.

Meestal zal het personeel een dienst extra moeten draaien (wel betaald natuurlijk).