Hoe controleert TNT of er voor de tekst "TNT Post Port Betaald" echt betaald is?

Met de tegenwoordige printers en scanners zijn dit soort teksten volledig niet van origineel te onderscheiden, op een "eigen" enveloppe te zetten, waar niet voor betaald is.

5.9K

Het beste antwoord

Poststukken met "port betaald" worden niet gewoon in de brievenbus gepost, maar kunnen alleen door bedrijven die een overeenkomst hebben met PostNL worden aangeboden. Het gaat in de meeste gevallen om partijenpost. Een partij wordt bij postNL aangeleverd, waarbij het bedrijf aangeeft wat het gewicht van de zendig is, hoeveel poststukken het zijn, etc.
De logo's zijn gewoon van de site van PostNL te downloaden, maar je kunt zo'n brief dus als particulier niet gewoon posten.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus, je kunt ook gewoon een stempel kopen bij de boekwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zo'n brief best gewoon posten, hoor. En hij komt gewoon aan.