Ja hoor, in Nederland mag dat wel, maar in Duitsland niet (op enkele uitzonderingen na).

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen die truckers die deze zondagavond gekozen hebben om alvast richting Duitse grens te rijden hadden beter een ander moment kunnen kiezen. De gemiddelde snelheid bedroeg maximaal 20 km/u en dat zeker zo'n 20 kilometer lang :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja in Nederland wel, daarom zie je hier al die Duitse vrachtwagens langs de snelweg staan omdat ze daar niet mogen rijden op zondag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mag.ik zie er zondag genoeg rijden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, op zondag moet je naar de kerk.

*sorry, was de doelgroep vergeten*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mag hier in nederland hebben we geen rijverbod op zondag voor vrachtwagens. vrachtwagens kunnen en mogen hier 24/7 in nederland rijden. bijvoorbeeld in duitsland is die er wel vanaf 00.00 uur tot 24.00 uur is er een rijverbod voor vracht wagens in duitsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe wel tenzij het een vastgestelde vrije zondag voor de chauffeur betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland mag met een vrachtwagen 24 uur per dag 7 dagen per week gereden worden. Chauffeur heeft tegenwoordig wel te maken met een 48 urige werkweek en moet 1 x in de 2 weken minimaal 45 uur rust maken. Een chauffeur heeft recht op 13 vrije zondagen per 52 weken dus de kans dat je chauffeur op zondag tegenkomt is een stuk kleiner dan doordeweeks ! Als je meer wilt weten hoor ik het graag ! Reacties met beperkingen in Duitsland en Frankrijk kloppen inderdaad muv levensmiddelen zij hebben een ontheffing dus een vrachtwagen met levende broodjes shoarma kun je best op zondagmorgen aantreffen op de Autobahn !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hier in nederland nog wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA,natuurlijk
maar als je een REFO bent (zwaar gerefomeerd)
dan niet!
dan moet je naar de kerk
als je dat niet bent dan mag je gewoon rijden.
daarom rijden de ''REFO's'' zondag ook niet in hun auto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit hoofde van je beroep: ja.

er zijn maar weinig bedrijven die de 24 uurs economie niet volgen, bijvoorbeeld het Rijk doet er -nog- niet aan mee.