Een bijna dodelijk ongeluk door defect in pas gekochte auto. Wat kan ik doen?

Ik heb van de week een bedrijfswagen gekocht, maar door een defect in de stuurinrichting is hij van de weg geraakt, en tegen een boom geknald. Gevolg: total loss.

Nu heb ik een zeer groot probleem want ik als ZZP'er kan nu geen inkomsten creëren, en draai verlies omdat ik een bus moet huren.

Ik vroeg me af of hier oplossingen voor zijn, buiten het standaard "klaag het bedrijf aan waar je hem gekocht van heb, ga een nieuwe lease aan en wacht op antwoord van dit proces ect"

bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was dat toen je deze foto maakte ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over welk merk gaat het? Kunnen we eventueel ns checken op terugroepacties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fiat ducato 2011 en nee deze foto is van jaren geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je hebt geen verzekering die arbeidsdelving dekt?
Antoni
11 jaar geleden
C4th, bedoel je misschien deRving in plaats van deLving? En wordt dit niet inkomstenderving genoemd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het niet eerlijk dat je als bedrijf meer geld aan jou moet betalen omdat jij zo dom bent geweest een verzekering af te sluiten voor als je niet kunt werken en minder aan mij omdat ik gewoon een werknemer ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Antoni: LOL, heb gisteren Chinees gegeten, werkt blijkbaal dool :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, Wat bedoel je hiermee te zeggen?
@c4th, verzekering wilt eerst uitslag van onderzoek, dit kan weken duren terwijl ik nu honderden euros kwijtraak omdat ik een bus moet huren. Daarom moet ik ook snel een oplossing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou stel dat het mij was overkomen in de auto van de baas dan hoeven ze mij geen geld te geven omdat ik niet kan werken. Jij bent niet goed verzekerd en nu heb je problemen en wil je dus geld zien.
Stel dat je het krijgt is het dus niet eerlijk: je verzekerd jezelf niet goed en zo heeft de ander meer kosten dan als iemand het zou overkomen die wel goed verzekerd is of gewoon doorbetaald krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jij in loondienst heb recht op doorbetaling als jij ziek of arbeidsongeschikt raakt, wij als zzpers niet. En als je het bericht eronder leest lees je dat ik wel verzekerd ben, alleen doen ze nu moeilijk en kan een proces van weken overheen gaan, en dan misschien, heel misschien vergoeden ze deze schade. Ik ben niet dom, verzekeraars doen dom.. Dus niet meer zo snel op je teentjes getrapt raken, en hou het allemaal een beetje on-topic ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij krijgt over het algemeen meer inkomsten (of je doet het niet goed). Verder kan ik niet alle reacties bijhouden en moet je dat soort informatie in je vraag zetten zodat iedereen het kan lezen (ook de andere mensen die antwoord hebben gegeven kunnen die reacties niet zien. Dan nog: omdat jouw verzekering er lang over doet kun je die kosten nog niet op het brood van een ander leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eeh sorry Pelle, jij bent klaarblijkelijk geen ZZP'er. Die hebben het echt niet zo heel erg breed hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt en dan moet je er ook eens het bijltje er bij neergooien in dat geval. Sommige zzp'ers gaan er veel te lang mee door of beginnen al niet goed en hebben het geld niet om zich te verzekeren met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pelle, ik vraag alleen maar om een snelle oplossing in dit dilemma. niet om jouw visie op zzp'ers. Blijkbaar zit er enig jaloezie bij jou. Maar geloof me, na bijna 2 jaar kan ik echt zeggen dat dit niet een droombaan is, en keihard werken. Ik heb dagen van 20 uur gedraaid. Wil niet lullig doen, maar ik denk dat jij, pelle, als werknemer in loondienst per uur meer overhoud dan ik als zzp'er. hou nu maar lekker je mening hierbuiten. Vind je wel een grappig ventje though.

Antwoorden (4)

En toch , valt hier niets anders van te maken, dan een goede advocaat in de arm te nemen en deze voor je auto en je bedrijfsschade te laten vechten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Dit is nou precies een antwoord dat de vragensteller niét wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje paulus!
Als je kan ontdekken (bijvoorbeeld via internet) dat het betreffende bedrijf vaker ondeugdelijke auto's heeft verkocht, dan kan je misschien met een groep gedupeerde kopers een (juridische) actie ondernemen tegen het bedrijf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien kan een organisatie als de consumentenbond of een televisieprogramma als Radar, Kassa! of Opgelicht je hierbij helpen.
11 jaar geleden
Als het een nieuwe auto betreft (<6 maanden oud) moet de verkoper bewijzen dat het defect nog niet aanwezig was bij aflevering. Hij is bovendien verplicht de kosten van een huurauto te dekken en nieuwe auto te leveren als reparatie niet mogelijk is. Omzetverlies en emotionele schade krijg je niet vergoed. Ook kun je de koopovereenkomst eventueel ontbinden. Wel moet je de eigen schade zoveel mogelijk beperken en het voorval zsm bij de dealer melden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helaas is het een tweedehandsje van 1 jaar jong geweest.
paulus811
11 jaar geleden
1 jaar is wel erg jong voor een auto, maar vwb garantie en aansprakelijkheid voor (gevolg)schade kunnen de zaken dan wel anders liggen. Kijk je koopkontrakt en verzekeringsvoorwaarden er eens op na om te beoordelen welke rechten je hebt. Een goed gesprek met de verkoper kan ongetwijfeld ook helpen. Als je lid bent van de ANWB kun je ook daar je zaak voorleggen bij een juridisch loket. Succes met de afhandeling en wees blij met het feit dat je er hier een vraag over kunt stellen... Een aanrijding tegen een boom loopt heel vaak anders af.
Je zou in ieder geval bij het bedrijf waar je de wagen gekocht hebt, kunnen vragen om vervangend vervoer. Hoe was de wagen verzekerd? Bij een volledig casco heb je sowieso recht op vervangend vervoer. Verder misschien je ZZP-activiteiten tijdelijk stopzetten en een tijdelijke baan zoeken?