Het is ingevolge van de wet beroepsgoederen vervoer verboden om op zondag en wettelijk erkende feestdagen met een vrachtwagen te rijden anders dan voor het transport van bederfelijke goederen en vervoer van goederen van en naar buitenlandse bestemmingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat jouw citaat precies in de bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik zie het ook niet staan, verder onderzoek leverde het volgende op: In Nederland zijn geen algemene rijverboden van kracht. In mistige of gladde omstandigheden is het vervoer van gevaarlijke stoffen echter verboden voor tankauto's met een capaciteit van meer dan 3.000 liter. In de spits geldt een rijverbod voor uitzonderlijk vervoer van 06.00 tot 10.00 en 15.00 tot 19.00 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@theo plus 1 Het enige juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodenhartog: hij had van mij ook een plus gekregen maar de tekst is zo niet te vinden in die enorme brei aan informatie. Waar staat dat dan?

Andere antwoorden (4)

Veel bedrijven zijn op zondag gesloten, dan is het dus ook niet mogelijk om goederen aan te leveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de meeste bedrijven, waaraan geleverd wordt, dan ook gesloten zijn en zij dus niet op zondag kunnen laden en lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland mogen er op zondag geen vrachtwagens rijden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hij heeft het over nederland
Omdat er minder vraag is en omdat het gewoonweg duurder is.
Een chauffeur kost op zaterdag 150% en op zondag 200%

Zoals hier ergens beweert wordt is het verbod op beroepsgoederen vervoer op zondag al jaren geleden opgeheven in NL