Waarom gaan beginnende bestuurders tydens opleiding niet 1 dag met n vrachtwagen mee?

Dan leer je waarop n chauffeur moet anticiperen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het klopt dat iedere bestuurder van een personenauto eigenlijk een dag met een vrachtwagen mee zou moeten, dan zouden ze heel anders tegen vrachtwagens aankijken en dat gelt niet alleen voor beginnende bestuurders maar zeker die mannen die in die grote dure auto's rijden en net nog effe gauw tussen de vrachtwagens moet uitvoegen, ze snappen vaak niet dat je een veel langere remweg met 40 ton hebt en als je schrikt en een ruk aan je stuur geeft dat die op zijn kant ligt. Maar zo zit onze wereld niet in elkaar, dat wordt te moeilijk en te duur dus ieder zijn ding en we moeten er met ons allen er maar het beste van maken en als het effe kan rekening met elkaar houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet zo heel veel leert van een dag met een vrachtwagen meegaan. Lang niet alle vrachtwagen chauffeurs zullen goede docenten zijn en dus niet kunnen uitleggen waar je juist op moet letten. En daarnaast, het grootste deel van de dag rijdt een vrachtwagen netjes rechts op de snelweg zonder dat er wat gebeurd.

Ik heb weleens van Nederland tot aan Parijs meegelift met een vrachtwagen en in al die uren heeft de beste man 2 andere vrachtwagens ingehaald en misschien wel 10 keer geremd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste is nog om 1 rijles te nemen in een vrachtauto.
Ze schrikken zich rot wat het uitzicht is.
Dan pas gaan ze begrip voor elkaar krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou een uitstekende combinatie zijn om ze eens te laten zien dat chauffeurs niet alleen maar 85 mogen rijden, maar ook rekening moeten houden met de lengte , hoogte , gewicht, breedte rijtijdenwet enz. de meeste ergeren zich alleen als er weer ééntje aan het inhalen is, ze vergeten alleen dat de chauffeur waarschijnlijk nog een hele rit voor de boeg heeft, en zonder transport geen !!! ja helemaal niks, noem maar eens iets wat niet per vrachtwagen is aangekomen. Zo krijgen de overige weggebruikers hopelijk wat meer begrip voor de chauffeur die afhankelijk van het werk meestal een week of lnger van huis is om voor jou ................. te transporteren