Hoe moet je een pakketje voor marktplaats versturen?

Ik heb interesse van iemand op marktplaats en nu is het moment gekomen dat ik een pakketje moet opsturen.
Hoe moet dit?
Moet je bijvoorbeeld een doos van thuis(met de spullen erin) opsturen. Ik weet het adres en de portokosten.
Moet je er dan postzegels opplakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Je verpakt het goed, dat kan in een doos met plakband eromheen maar soms ook in een plastic zak. Koop daarvoor dus even van dat brede plakband.

Zorg dat spullen die breekbaar zijn niet stuk kunnen gaan, vul ruimtes op met kranten ofzo. Zet er groot het adres op en zet linksboven je eigen adres. Plak hier ook plakband over heen (ivm regen is het altijd nog leesbaar).

Dan ga je naar een postagentschap bij de bruna, ah ofzo en dan lever je het daar in, ze zullen het wegen en als het onder de 10 euro blijft kost het je 6,75

Als het wel door de brievenbus kan en je kunt het zelf wegen dan kun je zelf de bijbehorende postzegels plakken (zie link in bron). Als je niet zelf kunt wegen kun je daarvoor ook naar zo'n postagentschap.

Vergeet niet dat de ontvanger ook de verzendkosten moet betalen over het algemeen. Op het postkantoor kun je bij een pakketje ook een bewijs met een track en trace nummer krijgen waarmee jij in de gaten kan houden waar je pakketje is. Dat kun je ook aan de ander mailen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord! +

Andere antwoorden (1)

Bij het postkantoor, of postagentschap kun je een doos kopen in de gewenste maat. Verpak het voorwerp,dat je hebt verkocht daar in en plak er het adres waar het heen moet op, bied het aan bij dat postkantoor of agentschap, zij wegen het en noemen het bedrag,dat je moet betalen, je ontvangt dan een verzendbewijs met een code, waarmee je het pakket op zijn reis kunt volgen en dat is alles!