Wat voor rijbewijs heb je nodig voor een autotransporter?

Gewoon een kleine autotransporter/vrachtwagen waar 1 auto achterop kan staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Als er geen sprake is van aanhangwagens en het totale toegestane gewicht gaat niet over de 3500kg dan volstaat rijbewijs B.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het totale gewicht van de combinatie de 3500 KG niet overschrijd kan je hem gewoon met je B rijbewijs besturen

Zoals ik lees..
Heb je het over een voertuig waar EEN auto achterop kan
dan denk ik dat je het gewoon over een lichte auto ambulance heb. Die zijn te besturen met het B rijbewijs.