Hoe moet je eigenlijk een pakketje op de post doen?

Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan.. Dus hoe moet dat dan en hoe gaat dat? Graag in stappen. dus bijvoorbeeld '1; doe de spullen in dood' etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doos , xd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderstaande uitgebreide adviezen zijn goed, maar of u het nu met een koerier wilt verzenden, via Post.nl, DHL of UPS, draag er zorg voor dat uw pakket(je) tegen een stootje kan. Dus gebruik bubbeltjesfolie of ander schokabsorberend materiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien past het pakketje net door een brieven bus , bijv een klein boek , dat is goedkoper

Het beste antwoord

Nou dan ga ik eens minnen verzamelen:

1. Zoek de spullen die je wilt versturen bij elkaar.
2. Doe de spullen die je wilt versturen in een doos.
3. Plak de doos dicht met stevige tape.
4. Maak dan een beslissing, wil je gebruik maken van de online verzendservice (dan word het pak thuis bij je opgehaald) of wil je het zelf naar het postkantoor brengen?

Online verzenden heb ik nooit gedaan, dus daar kan ik niets over vertellen, zal duurder zijn DENK ik, dan zelf naar de post NL balie lopen.

Dus als je online wilt verzenden, ga je naar:
https://onlineverzendservice.postnl.nl/Shipment?bnr=tntpost_pakket_tl

Als je niet online wilt verzenden, dan ga je verder met stap 5.

5. Plak een adres sticker op de doos, met het adres van de geadresseerde.
6. Lever het pak af bij de post NL balie.
7. Betaal een pakket zegel van € 6,75 (0-10kg) of € 12,20 (10-30kg)
8. Neem je track en trace bon aan, dan kun je zien op internet waar je pakket is gebleven.
9. Ga na huis, en ga verder met je leven.
10. Het pak word bezorgd bij de ontvanger, einde verhaal.

Voor het verzenden kun je voor nog meer opties kiezen, en daar betaal je ook extra voor:
Verzekerd versturen
Aangetekend versturen
Met spoed versturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Punt 9, moet natuurlijk zijn:
9. Ga NAAR huis, en ga verder met je leven.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, maar hier kan ik toch geen min voor geven: +
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en toch heb je een min te pakken ;-(
zouden de moderators kunnen zien wie er vaak zit te minnen en wie nooit? aanvulling: punt 10: als je mazzel hebt komt je pakket binnen redelijke tijd ongeschonden aan bij degene waar je het naar toe wilde sturen. Verstuur je via Post.nl dan kan het ook kwijtraken, beschadigd raken, of na 6 weken ineens opduiken. Je kan het verzekeren tegen kwijtraken, maar dan moet je de waarde van de inhoud op de doos vermelden.

Andere antwoorden (4)

de spullen in een doos met het adres op de doos

naar een postkantoor en klaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en zeg je dan 'ik wil dit pakketje bezorgen' ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt het versturen.
Amadea
11 jaar geleden
Postkantoren bestaan niet meer! Je gaat naar een postagentschap in een supermarkt, tabakswinkel, of Bruna.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou ja postkantoor of iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je het adres er duidelijk op hebt staan, snappen ze wel wat je bedoeling is als je het afgeeft. je moet ook de afzender vermelden (minimaal postcode en huisnr). En dan wegen ze hem en hoor je hoe veel postzegels er op moeten
De spullen zelf in een doos doen en goed dicht maken. Dan bijvoorbeeld een wit papiertje erop met het adres waar het heen moet, of gewoon direct op de doos schrijven. Naar een Post NL service balie gaan, op internet kan je kijken waar eentje in de buurt ligt. Daar je pakketje afgeven. Dan Wordt het pakketje gewogen en moet je betalen. En dan krijg je een bon mee, dat is het bewijs dat jij dat pakketje hebt afgegeven.

Als je geen doos in huis hebt kan je bij de meeste Post NL service balies een doos kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de website van PostNL kun je de dichtsbijzijnde postkantoor vinden. Dit is vaak dichterbij dan je denkt. Daar wegen we het en kunnen ze het ook voor je verpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verpakken doen ze niet voor je. Je kan er ene passende doos kopen en het er zelf in doen. overigens geef ik geen min
En dan ga ik nog een goedkoper alternatief noemen: In plaats van PostNL kun je ook gebruik maken van DHL, dat scheelt bijna 2 Euro. Enig nadeel is dat het pakje dan we een dag langer onderweg is.

Het stappen plan in dat geval:
1. Zoek de spullen die je wilt versturen bij elkaar.

2. Pak de spullen die je wilt versturen in, in bijvoorbeeld een doos of iets dergelijks.

3. Plak het pakket dicht met stevige tape (je hebt van dat brede, gladde, bruine plakband, dat werkt perfect)

4. Maak dan een beslissing, wil je het pakje vast online aanmelden (dan zijn de kosten 4,95) of dat je dat door het servicepunt laat doen (uit mijn hoofd is het dan 5,50).

5. Bij het online aanmaken kun je ervoor kiezen of het pakje wordt bezorgd bij de geadresseerde of bij een servicepunt in de buurt van de geadresseerde.

6. Volg de stappen. Je kunt met Ideal betalen en als de betaling verwerkt is kun je het verzendlabel uitprinten. Hierop staan de gegevens van de geadresseerde.

7. Ga naar het servicepunt van DHL, lever je pakketje af. Zij scannen het label en geven je een verzendbewijs met daarop een code, waarmee je de status van de verzending kunt bijhouden.

8. Als het pakket bezorgd is krijg je een e-mail dat het pakket afgeleverd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hiephoi, en ook een min voor jou!
ter compensatie een plus van mij.
Bol.com werkt ook met DHL. Als ik een boek tweedehands verkoop dan print ik een bon met streepjescode uit, plak die op en lever mijn doos in bij de elektronicawinkel hier in het dorp. die scannen hem, en ik krijg een bewijsje mee. de verzendkosten worden afgetrokken van het geld dat ik voor mijn boek krijg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodeknetter, er is inderdaad een ijverige minnaar actief...