hoeveel accu's mag je vervoeren met een bedrijfsbus?

Wij plaatsen tijdelijke stoplichten op de weg en dan vervoeren we soms wel 16 accu's ben wel nieuwsgierig als dat wel mag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Zoveel dat het maximum laadvermogen niet overschreden wordt.
dat maximum staat op het kentekenbewijs.

Toegevoegd na 3 uur:
Dit vond ik op internet:Deze pagina over accu recycling is enkel informatief. Het vervoeren van accu's zonder certificering is verboden. Wij willen u op geen enkele wijze aansporen tot het plegen van criminele feiten.
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
dit vond ik op internet:Deze pagina over accu recycling is enkel informatief. Het vervoeren van accu's zonder certificering is verboden. Wij willen u op geen enkele wijze aansporen tot het plegen van criminele feiten.
Als de accu's eigendom zijn van het bedrijf waarvoor je werkt dan is er geen sprake van vervoer van afvalstoffen. Hoe het precies zit met vakbekwaamheidseisen voor het omgaan met accu's weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Transport van accu's is onder bepaalde voorwaarden vrijgesteld van het ADR.
Voor het gebruik van deze accu's t.b.v. je werk val je natuurlijk niet onder de afvalstoffen vergunningen e.d.
Het blijft natuurlijk onder alle omstandigheden verplicht om ze goed vast te zetten en te beschermen tegen omvallen of beschadiging, en het laadvermogen van de bus niet te overschrijden.