Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel accu's mag je vervoeren met een bedrijfsbus?

Wij plaatsen tijdelijke stoplichten op de weg en dan vervoeren we soms wel 16 accu's ben wel nieuwsgierig als dat wel mag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zoveel dat het maximum laadvermogen niet overschreden wordt.
dat maximum staat op het kentekenbewijs.

Toegevoegd na 3 uur:
Dit vond ik op internet:Deze pagina over accu recycling is enkel informatief. Het vervoeren van accu's zonder certificering is verboden. Wij willen u op geen enkele wijze aansporen tot het plegen van criminele feiten.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
dit vond ik op internet:Deze pagina over accu recycling is enkel informatief. Het vervoeren van accu's zonder certificering is verboden. Wij willen u op geen enkele wijze aansporen tot het plegen van criminele feiten.
Als de accu's eigendom zijn van het bedrijf waarvoor je werkt dan is er geen sprake van vervoer van afvalstoffen. Hoe het precies zit met vakbekwaamheidseisen voor het omgaan met accu's weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Transport van accu's is onder bepaalde voorwaarden vrijgesteld van het ADR.
Voor het gebruik van deze accu's t.b.v. je werk val je natuurlijk niet onder de afvalstoffen vergunningen e.d.
Het blijft natuurlijk onder alle omstandigheden verplicht om ze goed vast te zetten en te beschermen tegen omvallen of beschadiging, en het laadvermogen van de bus niet te overschrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding