wegwerkers rijden vaak harder, waarom ?

Ik rijd dagelijks over de A9 en A10 en zie dan tot mijn verbazing dat ik heel vaak wordt ingehaald door verschillende wagens waarop aan de achterzijde staat vermeld werkverkeer. Is niet zo erg dat ze me inhalen maar ze overschrijden ook de snelheid waar een limiet is ingesteld waar hun collega;s werkzaamheden aan het verrichten zijn langs de snelwegen. Als ik te hard zou rijden krijg ik hiervoor een extra hoge bekeuring, deze heren klagen het hardste maar geven naar mijn inziens juist het verkeerde voorbeeld.

Waarom rijden deze mafketels nou zo hard als hun collega's langs de kant aan het werk zijn ??
Is er een meldpunt waar je kentekens kan doorgeven ??

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijgevoegde foto's zijn als voorbeeld van de teksten die achterop deze wagens staan vermeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er gebeuren niet voor niets zoveel ongevallen op werkplekken.

Helaas ontstaat er na een bepaalde tijd dagelijks hetzelfde werk doen zoiets als beroepsblindheid en worden er onnodig risico's genomen, risico's die jij hier perfect weergeeft, de wegwerker in dat voertuig denkt dat hij op dat punt het verkeer en zijn collega's niet in gevaar brengt.

De kentekens en de tijdstippen van overtreding kan je doorgeven aan de politie via het gewone landelijke nummer 0900 8844.
Als dit vaker gebeurd gaat de politie actie ondernemen door er snelheidscontroles te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals je zelf al aangeeft: omdat het mafketels zijn.
Zonder mensen te willen beledigen, denk ik dat het intelligentieniveau van de hardrijdende wegwerkers gewoon wat lager ligt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meldpunt voor kentekens: De politie.
Die zullen er echter niks mee doen

Politie MWB heeft ook deze site: http://www.wegpiraatvanstraat.nl/

Daar heb ik ook eens iemand bij aangegeven waar meer klachten over gekomen zijn, en daar zijn ze een gesprekje mee aangegaan.
(zal vast niet geholpen hebben bij dat tuig, maar toch)