Waarom hoor ik nooit wat over elektrische vrachtwagens?

Want ik weet dat er elektrische autos bestaan maar is het geen goed idee om ook de elektrische vrachtwagens in het schappen te leggen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus in de schappen leggen bedoel ik ermee dat ze ook die elektrische vrachtwagens moeten verkopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar met een elektrische vervoer hoef je geen wegenbelasting te betalen. En ook hoef je geen parkeergeld te betalen. En je auto opladen is helemaal gratis! En volgens mij is is benzine goedkoper dan diesel...
Of heb ik het nu fout Goos? ;o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt enorme batterijen nodig en zelfs dan kom je misschien net Duitsland door. Opladen duurt ook nog uren terwijl diesel tanken binnen een kwartiertje gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohhw.....wel interessant wat jullie zeggen! Dat wel!...

Het beste antwoord

ze bestaan al maar het zijn er net als bij de gewone auto's nog niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw! Ik vindt ze erg mooi voor een elektrische vervoer :)

Andere antwoorden (3)

ik denk dat de elektrische moteren nog niet genoeg vermogen hebben om een vrachtwagen aan te kunnen, daarbij zou vervanging heel veel geld kosten ik dank dat de merken als mercedes al met deze ontwikkelingen bezig zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het probleem is niet alleen het vermogen, maar ook het gewicht van de benodigde accu's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het vermogen is het geen probleem, denk maar aan een trein die ook electrisch rijdt. De trein weegt al gauw meer dan 50 ton, dit is de max toegestane massa op de weg zonder speciale vergunning.
Het gewicht en het formaat van de accu's gaat ten koste van het laadvermogen.
De actieradius is te kort.
Het is duurder en voorlopig nog onbetrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Renault is bezig met een electrische vrachtwagen uit te brengen, het zou er een zijn tot 7.5 ton en een bereik van 150 km hebben met een topsnelheid van 80km/u.

Ik heb dit laatst gehoord in een special op AutorouteFM de zender voor verkeersinfo op de autowegen in Frankrijk.

(ben zelf chauffeur)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De technologie wordt maar beter ;')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat klopt maar ik denk dat vrachtwagens op electriciteit zich voornamelijk zal beperken tot het distributieverkeer met als top tot 12 ton. Ikzelf rijd (samen met mijn vriendin) middellange en lange afstanden binnen europa met een trekker van 480 pk, met een gewicht op de grond tot 45ton, ik kan me nauwelijks voorstellen dat we dat ooit op electriciteit zullen doen. Daarbij komt dat wij met een euro 5 motor rijden die op zich al vrij zuinig is en schoner dan menige auto. zoals al aangegeven door een ander antwoord wordt electriciteit nog steeds voornamelijk gewonnen uit fossiele brandstoffen een proces wat ook duur is en vervuilend is. Als laatste is het volgens mij logistiek gezien onmogelijk om electrische vrachtwagens te voorzien van voldoende elektrischiteit.