Kan ik zien welke bussen van Postnl er rond rijden en waar?

En waar dit pakketje word bezorgt.
Ik heb namelijk iets gekocht op marktplaats en ik heb dit nog steeds niet binnen, daarom wil ik weten of ik niet opgelicht ben door iemand

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het om iets dat niet door de brievenbus past? In dat geval zou de verkoper een track & trace code moeten hebben, die zou je kunnen opvragen, dan kun je zien waar het pakket zich momenteel ongeveer bevindt.

Antwoorden (2)

Nee, je kunt niet zien waar welke postnl-bussen rondrijden.
Als de verkoper je een pakje heeft verkocht dat niet door de brievenbus kan, dan heeft hij bij het aanbieden van het pakje bij het postkantoor een track & trace code gekregen. Die zou je bij hem kunnen opvragen.

met de track & trace code in combinatie met jouw postcode kun je zien in welk stadium van bezorging je pakketje al zit. Of het het sorteercentrum al gepasseerd is en of de auto al op de route zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de verzender even naar de verzendcode vragen, die heeft de verzender gekregen bij het afgeven aan het Postagentschap. Als je deze code hebt ga je naar de onderstaande website, hier voeg jij de code in en jou postcode dan kan je zien waar het pakket is. Kan zo zijn dat het ergens op een depot ligt.

Wil de verkoper het niet geven of mailen, informeer dan ook even bij Marktplaats, en geef aan wat er loos is. De verkoper zijn IP adres wordt dan tijdelijk geblokkeerd.
Als je pakket dan toch ontvangen is kan je MP hiervan inlichten, krijg je helemaal niets meer binnen zal hij geblokkeerd blijven.