Iemand een idee hoe lang het duurt om een vrachtauto te (laten) wassen bij een truck-wasstraat?

Betreft een bakwagen, ca 12 meter.
Of anders van welke zaken is de tijdsduur afhankelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Als je niet in de rij hoeft te staan is het in ongeveer een kwartiertje klaar.
Het hangt er natuurlijk van af welke wasstraat je kiest, maar de gemiddelde tijd zal wel ongeveer zoiets zijn.
Ik heb ervaring met trekker en oplegger bij diverse wasstraten.

Toegevoegd na 6 minuten:
De tijd is afhankelijk van hoe grondig het personeel met de drukspuit de wagen voorbewerkt.
Als de wagen heel erg vuil is kan dat natuurlijk best nog een kwartiertje extra zijn.
De wasmachine loopt een vast programma af dat een klein beetje kan verschillen afhankelijk van de lengte van de truck.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb natuurlijk niet met een stopwatch erbij staan kijken, misschien duurde het bij mij soms ook wel een half uurtje.
Wel krijg ik vaak een bekertje koffie om de tijd door te komen.
Wellicht is jouw ervaring wel bij een zeer zorgvuldige wasstraat - dan is de wachttijd wel te verantwoorden.

Andere antwoorden (2)

Als je niet hoeft te wachten: reken op 20 minuten tot een half uur. Maar het eindresultaat verschilt sterk per truck-wasstraat. Bij de één wordt het veel grondiger gedaan dan bij de ander, is mijn ervaring: vooral met hoge druk onderstel en velgen reinigen, aangekoekt vuil wegspuiten, doet de éne wasstraat beter dan de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bakwagen open bak is iets langer werk dan bakwagen dichte bak maar tussen 20 en 30 minuten is reeel