Wat zijn de uitstekende delen achter, onder bij een personenbusje?

Vaak als ik achter een personenbusje rijd, of een 'bouwvakkers busje', zie ik links en rechts vlak naast de wielen iets uitsteken naar beneden, wat is dit?

Toegevoegd na 3 uur:
Voor de verduidelijking maar even een tekeningetje gemaakt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

daar zitten de extra zware schokbrekers aan gemonteerd.
die zijn langer, zwaarder dan een peronenauto, omdat een personenbusje 8 personen mag vervoeren.
de schokbrekers zitten in een soort kom, dat is steviger dan een enkele bout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zouden zo maar eens spatlappen kunnen zijn! Die vangen het opspattende water op wat de banden tijdens een nat wegdek produceren.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schokbrekers en veren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zouden stootbumpers kunnen zijn en anders opstapjes voor de zijdeur?