Het verschil is dat het concurrenten zijn.

Selectvracht is naar eigen zeggen marktleider en specialist in consumentenbelevering en afhaalservices in Nederland.

DHL is naar eigen zeggen uniek in "Expresvervoer en logistieke dienstverlening over de gehele wereld."

Hieruit blijkt ook het belangrijkste verschil: Selectvracht levert in Nederland en DHL wereldwijd.

Verder kunnen er natuurlijk verschillen zijn in levertijden, prijzen, klantvriendelijkheid e.d.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zeg het verkeerd trouwens! Het zijn geen concurrenten, maar select vracht is een zelfstandige divisie van DHL:

"SELEKTVRACHT B.V. is een zelfstandige business
unit van DHL Express en één van de grootste dienstverleners op het gebied van consumentenbelevering in Nederland"

Ze zijn dus een gespecialiseerd onderdeel, maar vallen wel onder het moederbedrijf. Zaken als Otto, Wehkamp e.d. gebruiken deze vervoerden om hun goederen te laten bezorgen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste verschil weet ik uit ervaring; DHL levert tamelijk snel en Selektvracht levert heel vaak niet en dan komt er een briefje in de bus dat je het af kunt halen