hoe zit het dat met strooi wagens daar steken wel 30cm poten uit om de pekelbak weg te zetten?

rij met mijn auto op een uitrit net de streep,mee rijd een strooiwagen langs en rukt met ee uitsteken deel heel de voorkant van mijn auto eraf!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet wat stuiver bedoelt.
Hoop voor hem als hij bedoelt dat hij is aangereden dat hij getuigen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kenteken toch wel opgeschreven?

Antwoorden (10)

even apeldoorn bellen..
ja een vervelende situatie..
de strooiwagen heeft een bepaalde constructie waar je even rekening mee moet houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
haha even apeldoorn bellen
Ik neem aan dat je de politie erbij gehaald hebt en dat die een rapport opgesteld hebben.
Als de strooiwagen voorrang heeft dan ben jij fout want jij moet zo wachten dat het verkeer dat voorrang heeft onbelemmerd kan doorrijden.
En strooiwagens zijn nu eenmaal wat breder maar zal wel goed gekeurd zijn door de wet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Da's absoluut niet volgens de regels! Je kan die strooiwagen/organisatie aansprakelijk stellen voor jouw schade!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan de strooi auto aansprakelijk stellen

dus aangeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die strooiwagen en de contructie die daar op zit zal heus wel aan de wettelijke voorschriften voldoen. Anders zou die in hele straten met aan beide zijden geparkeerde auto's een enorme ravage aanrichten. Wellicht ben je net iets te ver naar voren gereden op de uitrit of maakte de strooiwagen net een scherpe draai, waardoor één hoek van de achterzijde je auto geramd heeft. Wat te doen? Schadeformulier invullen (ik ga er vanuit dat je weet wie de tegenpartij is en waar en op welk tijdstip het gebeurd is). En dan ook: die gasten werken wel 24/7 onder deze barre omstandigheden om het ons mogelijk te maken de weg op te gaan. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, en wees blij dat je zelf niets mankeert, die auto dat komt wel weer in orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurt wel eens dat chauffeurs van zandauto,s met kraan vergeten de kraan te laten zakken of hun poten vergeten terug te schuiven.
Onder die omstandigheden zijn zij ook aansprakelijk voor
de gevolgschade.
En als u stil stond helemaal.
Wellicht zijn er meer identieke schades in uw omgeving.

NB: Er zijn meerdere voer of werktuigen met hulppoten of stempels, tw mobiele kranen, hoogwerkers, zandauto,s en cateringwagens (Schiphol)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je volledig in je vak reed, maakt het niet uit wat je geraakt heeft. De tegenparty is schuldig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooiwagens rijden met ontheffingen als ze afwijkende afmetingen hebben. Daarbij voeren ze verplicht zwaailichten. Als jij uit een uitrit komt is het aan jou om aan te tonen dat je alles hebt gedaan om een ongeval te voorkomen, danwel om aan te tonen dat de strooiwagen fout zit. Ik vrees dat het best een langdurige zaak kan worden mbt de afhandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is totaal niet zoals het hoort. Die strooiwagen heeft pootjes aan de zijkant omdat die bak afkoppelbaar is. Hij klapt dan die pootjes uit en draait ze naar beneden. Dan kan hij zijn wagen er onder vandaan rijden, en zijn wagen ook als kiepwagen in de zomer gebruiken. De pootjes had hij wel omhoog geklapt, en de bak stond er wel vast op, maar hij had de poten niet naar binnen geschoven. Dat is dus een fout van de gemeente (of wie dat strooiwerk ook deed). Tenzij jij op een gevaarlijke manier de weg op draaide. Als die poten (maar) 30 centimeter waren uitgeschoven, reed jij wel heel dicht naar hem toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooiwagen heeft schuld.
Heel simpel.
Jij stond stil, hij reed.
Klaar.
Het is namelijk nog steeds verboden om tegen een stilstaande auto aan te rijden en de neus mee te nemen.
Ook al stond je ongelukkig, dan had hij gewoon moeten stoppen.
Stel dat er iemand had gestaan, nu is het gelukkig alleen blikschade en geen been eraf.

Aansprakelijk stellen en bij de politie melding maken van gevaarlijk rijgedrag als hij moeilijk doet.