Als je een pakje moet versturen, hoe maak je dat dan het beste dicht zodat het de minste porto kost?

Vroeger maakte het veel verschil in portokosten of je een pakje dichtplakte met tape of dat je er een touw om deed. Is dat nu nog zo? En mag je er een briefje in doen of wordt het dan beschouwd als briefpost met veel hogere portokosten dan pakketpost?

3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je er touw omheen doen?
je kan ook gewoon plakband gebruiken
zondag
13 jaar geleden
Dat was nou juist vroeger het verschil. Met touw was een "open" pakje. Dan konden ze controleren of er geen brief in zat. Met plakband was een "dicht" pakje en als ze je dan niet geloofden op je mooie blauwe ogen dat er geen brief in zat moest je voor briefpost betalen en dat liep al gauw aardig in de papieren.

Het beste antwoord

Als het niet door de brievenbus past,dan valt het onder pakketpost.
Tot 10 kg, 6,75 euro verzendkosten.
Hoe je het dichtmaakt,dat moet je zelf weten,en wat je erin stopt ook.
Want je betaald er tenslotte voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

HOE je 't dichtmaakt maakt helemaal niks uit. Het gaat om 't gewicht, en evt. om het formaat (en past 't door een standaardbrievenbus?).
En WAT er in zit: dat kan niemand zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van groter belang is om iets te verpakken zodat het tegen een stootje kan en onbeschadigd bij de geadresseerde aankomt.

Verpakkingen in elk formaat, doos of enveloppe verkrijgbaar bij TNT Post.
Sticker BREEKBAAR oid geeft extra aandacht.

Verzending als EXPRESSE of AANGETEKEND is duurder,
maar draagt er zorg voor dat uw postzending een aparte behandeling krijgt.

Het dichtmaken van een verpakking kan met doorzichtig tape zodat het adresvenster zichtbaar blijft.
Ook moet er ruimte zijn voor de frankering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inpakken ed en dichtplakken maakt inderdaad niet meer uit.
voor lagere kosten kun je overwegen een andere organisatie te gebruiken dan TNT post
TNT rekent nu 6,75 euro voor een pakje tot 10 kg. Verder heb je nu ook selectvracht en DHL en volgens mij nog anderen. ik waag me niet aan tarieven (maar het kan onder de 5 euro tot 10 kg geloof ik) en heb ze zelf ook nog nooit gebruikt maar en ik hoor niet echt slechte geluiden
13 jaar geleden
dat is iets van lang geleden, een open enveloppe versturen was toen goedkoper dan een dichte.
Dat bestaat niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nu is briefpost stukken goedkoper dan pakketpost.