Zou een met postzegels en adres beplakte vrucht zoals een watermeloen of een kokosnoot aankomen als je het met de post verstuurt?

Lijkt me namelijk leuk om een keer een tros druiven of een appel te versturen zonder verpakking.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk niet dat het aangenomen wordt bij het postkantoor. De kokosnoot misschien nog wel omdat die in z'n schil goed verpakt is en wel even goed blijft. De rest zeker niet, omdat het zacht is, kwetsbaar en bederfelijk en dus verpakt moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanuit Groot Brittannië verzenden is handiger want daar mag meer dan hier
Nee, dat komt niet aan. Dat wordt namelijk niet geaccepteerd. Zou een natte boel worden in de tas van de postbode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een meloen heb je wel een apart tasje nodig, zou ik zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd:) zie het al voor me. Daar komt de groenteboer aan.
Dit is wat in de richtlijnen van TNT staat:
Liever geen bederfelijke waren.
We raden u af bederfelijke waren, zoals voedsel, per post te versturen. Immers als de geadresseerde niet thuis is kan het pakket ook op het postkantoor komen te liggen. Wilt u het tóch doen? Gebruik dan een koelverpakking. En zorg er ook voor dat de geadresseerde thuis is en het pakket direct in ontvangst kan nemen.
Amadea
13 jaar geleden
Boudewijn Büch heeft een keer een kokosnoot geadresseerd en van een ver tropisch eiland naar de Vara gestuurd. Hij is aangekomen zoals je in het laatste shot van die uitzending kon zien :-)

Gewoon proberen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er maar voldoende postzegels opdoet :)

Het probleem is dat je een appel of tros druiven moeilijk door de brievenbus kan proppen dus je moet al beginnen met het af te geven bij een postkantoor, ik verwacht dat je daar al wordt gewezen op de onmogelijkheid van het versturen ervan zonder deugdelijke verpakking.

Wij hebben vroeger eens een grote witte onderbroek verstuurt met postzegels erop geplakt en het adres met viltstift erop geschreven. En ja hoor die kwam aan. Maar die hadden we door de gewone brievenbus gepropt