Zijn de gordijntjes in een begrafenisauto slechts voor de 'sier'?

Dit omdat ik ze eigenlijk nooit dicht opmerk? Met/zonder kist...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.2K
jc54
13 jaar geleden
Niet net als die GTI busjes, die je soms ziet rijden met televisie, koelkast en wasmachine er bovenop. Deo vertrekken meestal richting het oosten.
In dit geval staat GTI voor Gordijnen, Trekhaak en Imperial.

Antwoorden (3)

Ja de begrafenisauto is dan keurig. Er zijn zelf begrafenisauto's met lantarens. De opmaak van de auto straalt een bepaalde sfeer uit door deze opmaak
13 jaar geleden
het zal verschillen van onderneming..
ik ken ook een onderneming die ze niet heeft..
misschien hebben ze de gordijnen omdat de ramen vrij groot zijn..
als ik een auto zie met gordijnen vind ik het een warmere uitstraling hebben dan zonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als in de lijkwagen een stoffelijk overschot ligt, zijn de gordijntjes open. Als de wagen leeg is, zijn de gordijntjes dicht. Het is een oud gebruik en heeft te maken met het respect voor de overledene en de familie