Mogen de mensen die bij schiphol wonen, vuurwerk afsteken?

Dit i.v.m de vliegtuigen. Of een ander vliegveld natuurlijk. En met vuurwerk bedoel ik vooral vuurpijlen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Jazeker, De afstand is te groot en een pijl komt niet zo hoog dat een overvliegend vliegtuig daar last van heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vuurpijlen komen lang niet zo hoog als dat vliegtuigen vliegen. Mits er echt vliegtuigen vlak boven je huis over komen kan ik me voorstellen dat je een brief thuisgestuurd krijgt of je ermee wilt oppassen. Echter staat er niets wettelijk vastgesteld dat mensen rondom vliegvelden geen vuurwerk zouden mogen afsteken. Maar oppassen is natuurlijk altijd gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mogen ze.
Daar zijn geen restricties voor.

Een piloot vliegt op z'n instrumenten. Niet op het zicht.
Een vuurpijl meer of minder maakt hem/haar dus niks uit.

De veiligheidsgrens is verder dan menigeen denkt, wat betreft het 'op zicht' vliegen.
Er is dus geen enkel gevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Minnetjes zijn niet van mij, hoor... maar... je wilt toch geen vuurpijl in je motor hebben? Zou je bijvoorbeeld op Maho Beach vuurpijlen mogen afschieten? (Als je Maho Beach niet kent: zoek maar eens wat plaatjes, dan zie je wat ik bedoel.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegtuigen vliegen niet zo laag over bewoond gebied dat er een vuurpijl bij in de buurt kan komen.
Als dit gevaar er wel zou zijn, zouden er echt wel maatregelen genomen worden. Ik weet wat je bedoelt met Maho Beach.
Ik heb op Bonaire gewoond, waar de grootste vliegtuigen superlaag over het strand aan komen vliegen.
En toch wordt ook daar gewoon het vuurwerk afgestoken, omdat de vuurpijlen echt niet in de buurt van het vliegtuig kunnen komen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Op Bonaire vliegen ze lang niet zo laag als op Maho Beach, toch? Ik bedoel - dit vliegtuig moet toch met gemak te raken zijn, zelfs met een simpel vuurpijltje:
http://www.barnorama.com/wp-content/gallery/3beach/10.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten tweede?
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies op dat moment stak ik, ter illustratie, een vuurpijl af. Ik geloof dat ik Etab heb getroffen...
Tja, wat noem je 'bij Schiphol wonen'? Echte woonwijken zijn ver van Schiphol zelf.

In ieder geval, 2 jaar geleden moest ik 1 januari vroeg vliegen en zaten we in een hotel op Schiphol.
Om 12 uur zagen we heel in de verte een muur van vuurwerk. Ik heb niet gemerkt dat iemand op Schiphol Centrum vuurwerk afstak.