kunnen alle F16's verticaal vliegen?

kunnen alle F16's verticaal vliegen? en hoelang bestaat die dan al? waneer is de 1e F16 gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

de F-16 Fighting Falcon kan heeft geen STOL (short take off and landing), STOVL (short take take off and vertical landing) of VTOL (vertical take off and landing). daardoor kan hij niet verticaal vliegen.

als hij zijn neus optrekt kan hij wel even recht omhoog vliegen, maar niet te lang want dan overtrekken ze.

de F35 Joint Strike Fighter heeft STOVL
de Hawker Siddeley Harrier heeft VTOL
de Bell Boeing V-22 Osprey heeft VTOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel :)

Andere antwoorden (4)

De F-16 Fighting Falcon is een eenmotorige multifunctionele straaljager die sinds 1979 veel gebruikt wordt. Deze kunnen echter niet verticaal vliegen.
12 jaar geleden
Alle F16's zijn gebaseerd op hetzelfde toestel en kunnen dus verticaal vliegen, de 1e F16 is in 1965 ontwikkeld als ADF en wordt vanaf 1979 veel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
F16 heeft toch geen motoren die gekanteld kunnen worden? Zonder kanteling is er geen verticale mogelijkheid, daarvoor gebruikt men heden de Britse Harriers en straks ook de JSF.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Hij kan wel verticaal klimmen met de neus omhoog, maar niet verticaal klimmen als het toestel in horizontale positie staat. De enige toestellen die het naar mijn weten wel kennen, zijn de Harrier Jumpjet en de Joint Strike Fighter.