Wat betekend de groene 3 op sommige vrachtauto's.

Had het laatst gezien, de L en G heb ik al opgezocht alleen de 3 kan ik nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Volgens mij slaat de groene 3 op het voldoen aan de Euro 3 norm voor schone voertuigen. Die is noodzakelijk om in sommige stedelijke gebieden te mogen rijden.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van de terechte reactie hierbij ook de link naar meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard