auto tunen met nagellakremover

zag net bij een reactie op een tune vraag, dat je de auto met nagellakremover zou kunnen tunen of de prestatie verbeteren?? iemand hier reactie op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ik maar niet doen - lijkt me niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh.

Het beste antwoord

Op 24/10/2005 is er een item geweest over dit onderwerp in de wereld draait door. misschien kan je de uitzending nog bij uitzending gemist terugvinden.

Idee zou zijn dat aceton de oppervlakte spanning van de brandstof vermindert, waardoor de brandstof beter verneveld wordt, waardoor de verbranding beter is. Daardoor zou je zuiniger kunnen rijden.

Wat ik opmerkelijk vindt, is dat, als het echt zou werken, er niet meer media aandacht over is geweest.

Maar goed, als je het gaat proberen, ben ik benieuwd naar je bevindingen.

15 ml op 10 L diesel en 23 ml op 10 L benzine geeft volgens de sites een reductie van brandstofverbruik van 22% resp. 35%.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Broodje aap verhaal, niets van geloven en zeker niet uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagellakremover is aceton (actief component) en soms een beetje verzorgende olie en parfum. Aceton in je auto gooien is een confirmed broodje aap verhaal. Studies wijzen uit dat het niet helpt en soms schade aan je auto kan veroorzaken.