hoe kan ik een gekitte ruit van mijn auto er het beste uithalen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Kit in snijden met een scherp mes. Deken op de motorkap leggen om de ruit op te vangen. In de auto gaan zitten met je voeten tegen de ruit en duwen maar. Misschien is het handig als je hulp hebt om de ruit op te vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Ericb,
Dit is niet een klusje wat je zomaar 123 doet, met een scherp mes of een stanleymes ,zou ik je niet aanbevelen.

Normaal gebeurd dit met een elektrisch mes of een "pianosnaar".
Ik wil je als je het zelf wilt doen de pianosnaar aanbevelen.
Het is een metalen snaar die je tussen 2 handvaten monteert, je legt de snaar in de raamsponning en zo "zaag" je hem eruit(leg wel een metalen plaat tussen de ruit en je dashboard en haal je binnenspiegel eraf)

Maar als je het nog nooit gedaan hebt... Ik denk niet dat Carglass of een schadebedrijf hier veel geld voor rekent.
Het is voor hun 10 minuten werk en er word niets beschadigd !

Ieder geval succes en fijn weekend,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij deden dat alsvolgt. Maak in de hoek van de ruit in de kit een klein gaatje en steek hier een stalen kabeltje door (bijvoorbeeld een oude remkabel of zo)

Een persoon gaat in de auto zitten en de ander pakt het andere eind van de kabel aan de buitenkant.
Nu maak je met zijn twee een zaagende beweging met een hoek van ongeveer 45 graden en zo veel mogelijk paralel aan het raam. Zo zaag je ahw beetje bij beetje door de kitrand heen. Aan het eind vangt degene die buiten staat het raam op. Dit klusje neemt ongeveer 10 minuten in beslag.