rijden er in nederlend ook van die gele schoolbussen zoals in amerika?

ik reed langs het da vinci college in leiden en daar stonden 2 van die gele bussen voor het schoolgebouw.

Toegevoegd na 6 uur:
ik bedoelde eigenlijk omdat ze bij een school stonden, worden ze dan ook echt als schoolbus gebruikt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Zie ze hier ook weleens staan bij een school dus scholen kunnen ze wel inhuren, denk dat ze gebruikt worden voor korte ritjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die rijden wel, maar niet zo als in Amerika om de schoolkinderen van huis op te halen en bij school af te zetten.

Een aantal busbedrijven hebben deze bussen, je kunt ze huren voor uitstapjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet rijden in NL geen gele schoolbussen (zoals die in Amerika) om kinderen van en naar school te brengen. Er zijn echter wel verschillende site's waar je de bussen kan huren (bv voor een trouwdag.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij worden ze echt als schoolbus gebruikt. Ze zijn echter wel te huur voor allerlei festiviteiten zoals bijvoorbeeld een trouwerij.
Ook rijden ze rond met een tentoonstelling voor scholen.

Toegevoegd na 41 seconden:
Ik bedoel natuurlijk: Volgens mij worden ze niet echt als schoolbus gebruikt.

Sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, die rijden ook in Nederland. ClassicBus verhuurt ze.....