Hoelang gaat een nieuwe distributieriem mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Normaal zowat 100.000km maar...er zijn automodellen waar ze zelfs d 40.000km niet halen ! Informeer goed bij een bekwame en goed ingelichte mekanieker die uw automodel (en bouwjaar) kent. Ik herinner mij uit de jaren '90 de Ford 1800 diesel. Daar moest om de 35.000km een nieuwe riem en waterpomp op om veilig te spelen ! Groeten, Eric

Ligt aan het merk auto en ook nog eens de motorinhoud EN het is ook afhankelijk van het aantal jaar,hij kan misschien maar 40.000km erop zitten mar als ie er al 8 jaar op zit moet je de riem toch echt vervangen !! Waterpomp ook mits die via de D-riem loopt en sowieso altijd de spanrollen. Mijn bmw E30 uit 1987 met een 2,5L 6cilinder moet om de 60.000km OF 4 jaar.

DB moet vervangen worden max. om de 4 jaar ( blijf binnen deze termijn om zeker te zijn ) of het aantal vooraf gestelde kilometers verschild per type en merk maar is makelijk op te vragen bij bijv. de dealer ( blijf ook hier onder de max. ) span en geleidingsrollen zijn handig/noodzakelijk te vervangen het zijn echt de kosten niet en het ligt al open. De waterpomp word soms ook gelijk gedaan deze hebben de nijging te gaan lekken na verloop van tijd dus is een stukje zekerheid wat je erbij neemt omdat als hij op een later moment toch overlijd kost het vel meer als nodig was. Je kan het risico nemen om meer jaren en/of kilometers te maken maar als de DB riem breekt kan het wel is een aardige zak euro's kosten om te repareren als het uberhaupt nog de moeite is ( kop kleppen zuigers drijfstangen enz. die geven ze echt niet weg )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100