moeten wegen die door de woestijn gaan vaak schoongemaakt worden?

na een zandstorm bv. of gewone wind die het zand verplaatst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk., netjes met de bezem en stoffer en blik ^^ Nee, maar lijkt me wel, maar hoe?

Het beste antwoord

Dit is geen doen, een vriend van me is in Dubai en Egypte geweest. Sommige wegen zijn soms amper te zien door het zand wat erop ligt. Kwestie van voorzichtig rijden dus... Niet alleen door de wegen, maar ook door de auto's...
Bij mijn weten worden de wegen niet schoongemaakt. Het lijkt me zeer kostbaar en 'zand naar de woestijn dragen' :P.
Dezelfde wind blaast de wegen ook weer redelijk schoon, alsook de auto's die erop rijden.
Eenzelfde effect in de Formule 1: de ideale lijn wordt stofvrij gereden.
De gripopbouw door rubber van de banden vindt natuurlijk niet/nauwelijks plaats in de woestijn :P. Tenzij een boel sjeiks met hun 500+ pk-bolides regelmatig burn-outs maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nu ben ik in best veel Afrikaanse landen geweest, maar meestal lopen er geen geasfalteerde wegen door de woestijn.
Als ze er al zijn, dan worden die niet vaak schoon gemaakt. De wind die het zand erop waait, waait het er ook wel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de wegen die er zijn, ooit zijn ontstaan door een natuurlijk, sociaal of economisch gang. Dan kan ik me voorstellen dat de omgeving daarop ingesteld is in de loop van de jaren en dat hierdoor de weg behouden blijf.

Toegevoegd na 28 seconden:
Verreweg het meest vage antwoord wat ik ooit gegeven heb ;)
13 jaar geleden
In Qatar en De Emiraten zullen ze dat wel doen....die hebben geld genoeg.
In Mali zie ik het nog niet gebeuren ,daar is die put waar we vijf jaar geleden in vast zaten er nog steeds.
Die rekenen op de elementen ,denk ik.

Toegevoegd na 12 uur:
Mali en Qatar : zal zelf wel uitmaken welke weg is waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een belangrijke doorgaande weg is wel.

Op Fuerteventura is een stuk waar in de zomer net als hier in de winter de hele tijd zand(sneeuw) schuivers rijden. Als je in een hop zand rijdt is je auto echt stuk.

Maar denk dat men midden in de sahara als daar al asfalt wegen zijn dit niet als prioriteit ziet.