Geregeld rijd ik over een snelweg met een ZOAB laag en het komt nogal eens voor dat er dan ineens stukken inzitten met dicht asfalt, waarom is dat?

Ik vind het vooral bij slecht weer best gevaarlijk namelijk...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Dat zijn stukken waar het zoab beschadigd is, bv door bevriezing, en gerepareerd zijn.

Toegevoegd na 18 seconden:
Niet repareren is natuurlijk nog gevaarlijker :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ZOAB laag is beschadigd geweest maar niet gerepareerd met ZOAB maar dicht asfalt
13 jaar geleden
Ha, die Congoleo;

Afgezien van reparaties kan het ook voorkomen dat op sommige ondergronden (betonconstructies, bruggen en viaducten) het leggen van ZOAB niet mogelijk is.