Dat betekent Links, aan de andere kant van de weg staat Re, rechts. Handig voor oa hulpverleners!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier nog wat info welke ik van Wiki heb geplukt..\

Re of Li staat voor rechter- of linkerbaan, kijkend in de richting waarin de nummering oploopt. Over het algemeen is dit in de richting vanaf Amsterdam (Li staat dus aan de kant van de snelweg richting Amsterdam, Re staat aan de kant komend vanaf Amsterdam). Bij snelwegen die niet in Amsterdam beginnen, maar West-Oost lopen, begint de nummering aan de Noordzeezijde. Bij de A27 is geen van deze principes van toepassing. De nummering van deze snelweg loopt op in de richting van Breda naar Almere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat betekent dat het de linkerkant van de weg is. Aan de andere kant staat Re voor rechterkant. Dit is voor hulpverleners en ANWB hulpverleners nodig om te weten waar ze moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met pech de ANWB belt en zegt op welke snelweg je bent, b.v. bij paaltje 264 li, weten zij welke kant van de weg je staat, bij 264 re sta je aan de andere kant van de weg. De cijfers ervoor geeft de km stand aan van of naar een bepaald punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Li en re is al uitgelegd, vergeet vooral niet om eventuele andere toevoegingen op het hectometerbord ook te vermelden aan hulpdiensten. Dit geeft oa aan of je op bijvoorbeeld een afrit staat (meestal een extra letter zoals X)