Hoe komt een luchtballon erbij om een noodlanding op een snelweg te maken?

Dat is toch niet veilig!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (5)

als je je goed had verdiept in wat er gebeurd is, had je geweten dat er geen noodlanding gemaakt was, maar dat vlak na het opstijgen de balonnen in een onverwachte neerwaartse luchtstroom terecht kwamen. Ga daar maar tegenin staan blazen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een luchtballon ben je afhankelijk van de wind. Als deze wegvalt, kom je geen meter meer verder en ben je genoodzaakt om te landen. Ee snelweg is natuurlijk niet veilig en hoogspanningsmasten lijk mij ook geen aangewezen plek om te landen met een luchtballon.
Ik denk dat er geen andere keuze was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat is inderdaad niet veilig. dat weet iedereen, zelfs jij en ik.
ik ga er van uit, dat de piloot dat dus zelf ook wist en dat er dus een andere, dwingende reden is geweest, waardoor deze piloot niet anders kon, dan daar te landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De "piloot" had de keuze tussen landen in het bos, met als risico dat het bakje zou kantelen, waardoor de passagiers naar beneden zouden vallen, of (onder politiebegelieiding) een landing te maken op een snelweg, met minder risico's voor de inzittenden.

Ja, in dat geval zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ballon had eens zin in iets anders.
Niet rekeninghoudend dat er mensen bij hem aan boord zaten, landde hij op de snelweg. Zelf was de ballon er zeer tevreden over, de passagiers minder en het publiek die eerst in de handen klapte, vonden het na de ontstane files ook niet leuk meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let eens goed op het woordje "noodlanding" in je vraag. Over het algemeen heb je in geval van nood niet veel keuzes en bij "noodlanding" is iedere landing die je overleefd een "veilige" landing.